понедељак, 5. децембар 2011.

МОЛИТВА ЗА ЖИВЕ - ПОМЕНИК

Господе Исусе Христе, Боже наш, Који у Својој превеликој милости и човекољубљу слушаш молитве оних који Теби припадају свим срцем својим, приклони ухо Своје и чуј молитву моју коју Ти смерно узносим:

Сачувај, Господе, Цркву Твоју Свету, Васељенску и Апостолску, утврди је и укрепи, умножи је и у миру сохрани, и учини је непобедивом у све векове.

Спаси Господе и помилуј Патријарха нашега (име), високопреосвећене и преосвећене Архиепископе, Митрополите и Епископе Православне, јереје и ђаконе и сав клир црквени, које си поставио да пасу словесно Твоје стадо и молитвама њиховим помилуј и спаси мене грешнога.

Спаси, Господе, и помилуј оца мога духовнога (име) са свом братијом његовом и молитвама њиховим мене сиротог помилуј.

Спаси, Господе, и помилуј монахе и монахиње Православне у свим местима њиховог подвизавања и служења Теби и молитвама њиховим помилуј ме.

Спаси, Господе, и помилуј старе, којима нема ко да помогне, и младе, ниште и сироте, удовице, болесне и уцвељене, оне у невољама и у ропству, и у тамницама заточене и особито оне које прогоне Тебе и вере Православне ради језици безбожни, одступници и јеретици, њих који су слуге Твоје, и помени их, посети, укрепи, утеши и брзо им силом Својом олакшање, слободу и избављење подај.

Спаси, Господе, и помилуј оне који нам добро творе, воле нас и хране, указујући нам милост, и који нам заповедише недостојнима и који нас успокојавају и учини милост Своју на њима, дарујући им испуњење свих мољења која су им на спасење и вечних добара примање.

Спаси, Господе, и помилуј оне које ја безумљем својим саблазних и од пута спасоноснога одвратих, на дела зла и неприлична наведох. Божанственим промислом Својим на пут их спасења опет врати.

Спаси, Господе, и помилуј оне који ми пакосте и вређају ме и искушења ми праве, и не остави их да погину због мене грешнога.

Оне који одступише од вере Православне и погибељним јересима заслепљене светлошћу познања Твога просветли и Светој Твојој Апостолској Цркви присаједини.

Спаси, Господе, и помилуј и даруј земаљска и надземаљска добра Твоја деци мојој и супрузи (супругу) моме, родитељима, браћи и сестрама мојим, сродницима по телу и духу.

(Затим са молитвеном пажњом читај ниже уписана имена живих на земљи, за које се молиш).



МОЛИТВА ЗА ЗАШТИТУ ОД НЕЧИСТЕ СИЛЕ

Господе Исусе Христе, Сине Божји, огради ме светим Твојим Ангелима и молитвама Свепречисте Владичице наше Богородице и Приснодјеве Марије, силом Часног и Животворног Крста, Светог Архистратига Божјег Михаила и осталих Небеских сила бесплотних, Светог Пророка и Претече, Крститеља Господњег Јована, Светог Апостола и Јеванђелисте Јована Богослова, Свештеномученика Кипријана и мученице Јустине, Светитеља Николаја, архиепископа Мирликијског чудотворца, Светитеља Лава, епископа Катанског, Светитеља Јосифа Белгородског, Светитеља Митрофана Вороњешког, преподобног Сергија, игумана Радоњешког, преподобног Серафима, Саровског Чудотворца, Светих мученица Вере, Наде и Љубави и мајке њихове Софије, светих и праведних богоотаца Јоакима и Ане и свих светих Твојих, и помози мени, недостојном рабу Твојему (име оног који се моли), да ме избави од свих насртаја непријатељских, од сваке мађије, чаролије, врачања и од лукавих људи, да не узмогну учинити мени зла никаквога.
Господе, светлошћу Твојег блистања сачувај ме ујутру, преко дана, навече и када сан долази, и силом благодати Твоје одврати и удаљи зла свака нечиста која дејствују по наговору ђавола. Ко је тако мислио и чинио - врати њихово зло назад у пакао, јер Твоје је Царство и Сила, и Слава, Оца и Сина и Светога Духа. Амин.



МОЛИТВЕ СВЕТИМ АРХАНГЕЛИМА ЗА СВАКИ ДАН У НЕДЕЉИ

Понедељак
Св. Архангелу Михаилу


Свети Архангеле Божији Михаиле, одагнај од мене духа лукавога који ме искушава.
О, велики Архистратиже Божији Михаиле - победниче демона!
Победи и уништи све моје видљиве и невидљиве непријатеље, и умоли Господа Сведржитеља, да ме спаси и одбрани од сваке болести, смртоносне ране и изненадне смрти, сада и увек и у векове векова. Амин.

Уторак
Св. Архангелу Гаврилу


Свети Архангеле Гавриле, који донесе неизречену радост са неба пречистој Деви, испуни радошћу и весељем срце моје гордошћу испуњено.
О, велики Архангеле Божији Гавриле, ти си благовестио Пречистој Деви Марији о зачећу Сина Божијег. Објави и мени грешном страшни дан моје смрти, и умоли Господа Бога за моју грешну душу, да би ми опростио моје грехе; да ме не зароби лукави демон и овлада мноме. О, велики Архангеле Гавриле! Сачувај ме од свих болести, сада и увек и у векове векова. Амин.

Среда
Св. Архангелу Рафаилу


О велики Архангеле Божији Рафаиле, који си примио дар од Бога да исцељујеш болести, излечи неизлечиве људима ране срца мога и тела мога. О, велики Архангеле Божији Рафаиле, ти си путовођа, лекар и исцелитељ, руководи ме ка спасењу и исцели све моје душевне и телесне болести, и приведи ме Престолу Божијем, и моли доброту Његову за моју грешну душу, да ми Господ опрости грехе моје и сачува ме од свих непријатења мојих и злих људи, сада и увек и у векове векова. Амин.

Четвртак
Св. Архангелу Урилу


Свети Архангеле Божији Уриле, светлошћу Божанском озарени и преизобилно испуњени огњем пламене љубави, убаци искру тога огња у моје охладнело срце, а душу моју гресима помрачену светлошћу твојом озари.
О, велики Архангеле Божији Уриле, ти си сијање огња Божанског и просветитељ оних који су помрачени гресима: просвети ум мој, срце моје, вољу моју силом Светога Духа, и управи стопе моје на стазу покајања, умоли Господа да ме избави од мука адских и од свих непријатеља видљивих и невидљивих, сада и увек и у векове векова. Амин.

Петак
Св. Архангелу Салатилу


Свети Архангеле Божији Салатиле, даруј молитву мени који ти се молим, научи ме молитви смиреној, скрушениј, усрдној и умилној.
О, велики Архангеле Божији Салатиле, ти се молиш Богу за вернике, умоли Доброту Његову за мене, да ме избави од свих невоља и искушења, болести, изненадне смрти и мука вечних, те да ме удостоји Царства Небеског са свима светима у векове векова. Амин.

Субота
Св. Архангелу Јегудилу


Свети Архангеле Божији Јегудиле, свагдашњи помоћниче свих који се подвизавају на путу Христовом, пробуди и мене из тешке лењости и подвигом добрим укрепи ме.
О, велики Архангеле Божији Јегудиле, ти си ревносни заштитиник славе Божије: ти побуђујеш на прослављање Свете Тројице, пробуди и мене, од сна греховног, да бих славио Оца и Сина и Светога Духа, и умоли Господа Сведржитеља да сагради у мени чисто срце и дух прав обнови у утроби мојој, и да ме утврди Духом владалачким да бих се клањао духом и истином једином истинитом Богу - Оцу и Сину и Светоме Духу, сада и увек и у векове векова. Амин.

Недеља
Св. Архангелу Варахилу


Свети Архангеле Божији Варахиле, који нам доносиш благослове од Господа, благослови ме да поставим добар почетак, и исправим свој грешни живот, да бих у свему угађао Господу Спаситељу моме у векове векова. Амин.

Анђелу чувару


Анђеле Божији, Чувару мој свети, који си ми ос Бога дат као заштитник, просвети ме данас и сачувај од сваког зла, ка добрим делима упути и на пут спасења управи ме. Амин.



ПСАЛМ 50

Помилуј ме Боже по великој милости својој и по обиљу милосрђа свога очисти безакоње моје. Опери ме сасвим од безакоња мога и од греха мога очисти ме, јер ја знам безакоње своје и грех је мој стално преда мном. Теби јединоме сагреших и зло пред Тобом учиних, да се оправдаш у речима својим и да победиш кад ти суде. Гле, у безакоњима се зачех и у гресима ме роди мати моја. Јер гле, истину љубиш и јављаш ми непознате и тајне премудрости своје. Покропи ме исопом и очистићу се; опери ме и бићу бељи од снега. Дај ми да чујем радост и весеље, да се прену кости потрвене. Одврати лице своје од грехова мојих и сва безакоња моја очисти. Срце чисто саздај у мени Боже и дух прав обнови у утроби мојој. Не одбаци ме од лица Твога и Духа Твога Светог не одузми од мене. Дај ми радост спасења Твога и духом владалачким учврсти ме. Научићу безаконике путевима Твојим и непобожни ће се обратити Теби. Избави ме од крви Боже, Боже спасења мога; обрадоваће се језик мој правди Твојој. Господе, отвори уста моја, и усне моје ће казивати славу Твоју. Јер да си хтео жртве, принео бих Ти; за жртве паљенице не мариш. Жртва Богу је дух скрушен; срце скрушено и смирено Бог неће понизити. По доброти својој Господе, чини добро Сиону, нека се подигну Зидови јерусалимски. Онда ће Ти бити миле жртве правде, приноси и жртве паљенице; тада ће метати на жртвеник Твој теоце.



117 ПСАЛАМ МОЛЕБНА БЛАГОДАРЕЊА

Пева се или чита на Благодарственом молебну који се служи ради захвалности Господу за Његове милосрдно изливене Божанске дарове.

Псалам 117.
Алилуја.(МТ: Псалам 118)


1. ИСПОВЕДАЈТЕ се Господу, јер је добар,
јер је до века милост Његова.
2. Да рече дом Израиљев, јер је добар,
јер је до века милост Његова.
3. Да рече дом Аронов, јер је добар,
јер је до века милост Његова.
4. Да реку сви који се боје Господа, јер је добар,
јер је до века милост Његова.
5. Из невоље призвах Господа,
и услиша ме нашироко.
6. Господ је мени помоћник,
и нећу се бојати, шта ће ми учинити човек.
7. Господ је мени помоћник,
и ја ћу погледати смело непријатеље моје.
8. Добро је (већма) уздати се у Господа,
него ли уздати се у човека;
9. добро је надати се у Господа,
него ли надати се у кнезове.
10. Сви народи окружише ме,
и Именом Господњим брањах се од њих.
11. Опколивши опколише ме,
и Именом Господњим брањах се од њих.
12. Опколише ме као пчеле саће,
и плануше као огањ у трњу,
и Именом Господњим брањах се од њих.
13. Гурнут посрнух да паднем,
и Господ ме прихвати.
14. Снага је моја и песма моја Господ,
и би мени за спасење.
15. Глас је радости и спасења у насељима праведних:
Десница Господња учини силу,
16. десница Господња подиже ме,
десница Господња учини силу.
17. Нећу умрети, него ћу жив бити,
и казиваћу дела Господња.
18. Карајући покара ме Господ,
али ме смрти не предаде.
19. Отворите ми врата правде,
ушавши кроз њих исповедаћу се Господу.
20. Ово су врата Господња,
праведници ће ући кроз њих.
21. Исповедаћу се Теби, јер си ме услишио,
и био си ми на спасење.
22. Камен који одбацише зидари,
овај поста глава од угла;
23. од Господа би то,
и дивно је у очима нашим.
24. Ово је дан који створи Господ,
обрадујмо се узвеселимо се у њему.
25. О Господе спаси!
О Господе, поведи добро!
26. Благословен Који долази у Име Господње;
благословисмо вас из дома Господњег.
27. Бог је Господ и јави се нама;
саставите празник с гранчицама (врбице)
до рогова жртвеника.
28. Бог мој јеси Ти, и исповедаћу и хвалити Те;
Бог мој јеси Ти, и узвисићу Те.
Исповедаћу се Теби, јер си ме услишио,
и био си ми на спасење.
29. Исповедајте се Господу, јер је добар,
јер је до века милост Његова.